tirsdag den 18. oktober 2011

Om en tur i skoven...

Tøserne og jeg er på ferie hos min Fru Moder i disse dage. I mens passer Supersælgeren jobbet og hjemmefronten. Det er altid specielt at være tilbage i barndomsbyen. Der er jo minder på et hvert gadehjørne.
Min barndomsby Korsør er vel mest af alt en halvsøvnig by, som udviklingen er løbet fra. En skæbne, som den deler med mange andre byer i provinsen, som i fordums tid levede af færgefart og stålvalseværker. Men én ting må man lade byen: dens naturskønne placering mellem skov, bælt og nor.
I dag gik vi en lang, pragtfuld tur i den smukke efterårsskov. Som jeg (meget klogt, hvis jeg skal sige det selv) sagde til Svogeren: "Der er et eventyr alle steder, man skal bare selv være forfatteren".
Og det er ikke svært at blive inspireret i Korsør Lystskov, som byder på løvtræer med sjove former, mørke lunde af nåletræer, langdysser fra stenalderen, snoede stier gennem moser osv. osv.
Simpelthen en herlig tur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar