fredag den 14. oktober 2011

Om nattefrost...

Så kom nattefrosten! Vildt at tænke på, at vi for kun 12 dage siden rendte på bare fødder i Svigerindes have.
Nu har Supersælgeren tændt fyret, så nu snurrer radiatorerene og brændeovnen bruges flittigt. Vintertøjet fra sidste år er fundet frem og nyt skal anskaffes.
Jeg har det overmåde fint med frostvejr. Det har mange gode egenskaber synes jeg.
Og så minder en frostklar morgen mig altid om mit herlige au pair år i Norge. Det var i 1995-1996 hvor der, ligesom i Danmark, var rigtig vinter i Oslo. Det er noget med duften og friskheden, der straks bringer billeder frem på nethinden om mig, der på kolde morgener, følger to små, søde børn til dagpleje og børnehave. De børn er 18 og 20 år nu!
Nu følger jeg i stedet mine egne to små, søde børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar