torsdag den 4. august 2011

Om helikoptere...

Så flyver der endnu engang en helikopter rundt heroppe i sommerhusområdet. En stor helikopter der flyver langsomt og lavt over Isefjorden. Det ser vi tit, næsten dagligt. Vi ved ikke hvorfor. Måske er det på grund af det nærtliggende militære område ved Jægerspris.
Jeg har altid været en smule nervøs over helikoptere, eller nærmere deres lyde. Det stammer fra, at jeg som barn havde et mareridt om en helikopter, der bombede mit børneværelse!?! Helt klart en dagsrest fra en film jeg ikke var gammel nok til at se. Nu, mange år efter og bosat i Københavnsområdet med dets lægehelikoptere, nyhedshelikoptere m.v., har jeg lagt min nervøsitet på hylden.
Men jeg foretrækker stadig at gå ud og se bæstet, når det flyver forbi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar