fredag den 16. september 2011

Om Det Uendelige Projekt...

Det er ikke et uendeligt projekt mere. Det er færdigt! Jeg vaskede det i går og det er allerede i brug.
Som billederne afslører, bestod projektet i et tæppe hæklet af oldemorfirkanter. 252 af slagsen som siden er syet sammen og tilføjet en hæklet kant.
Min veninde Lene lærte mig sidste år at hækle oldemorfirkanter. Jeg hæklede derefter på livet løs, indtil jeg gik død og holdt en laaang pause. I sommerferien fandt jeg projektet frem igen og nu er det så færdigt. Et tæppe som dette blev traditionelt hæklet af restegarn. Sådan noget har jeg ikke, så jeg besluttede mig for at hækle i 100% ren, ny uld. Ikke just det billigste garn, men det har den praktiske egenskab, at det kan komme en tur i vaskemaskinen.
Supersælgeren spurgte, om jeg er tilfreds med resultatet. Joh, tja, altså ja da! Der er selvfølgelig altid et par småting, men jo, jeg ER tilfreds. Det er nemlig enormt tilfredsstillende at færdiggøre sådan et kæmpe projekt.
Og nu savner jeg faktisk arbejdet med det. Jeg må i gang med noget andet. Jeg tænker vanter, masser af vanter i mit lækre islandske garn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar