mandag den 5. september 2011

Om mere farveboost...

Pakkeposten har lige været her med nye betræk til pigernes Tripp Trapp stole. De gamle betræk var slidt op og nye måtte til. Denne gang i nogle friskere farver.
Det regner stadig, hvilket Pakkeposten og jeg talte kort om. Men som han sagde: "jeg har lige set ham (brevposten) på knallert og han har det værre end mig".
"Det er en tilgang at ha' til det" svarede jeg. Og jeg kan sagtens relatere til det i min situation. Selv om det er hårdt og trist at være ledig, jobsøgende, arbejdsløs, dagpengemodtager, så er der mange andre, der har det så meget værre. Vi har et godt lille hus, et dejligt familieliv og en økonomi der kan hænge sammen. Endnu. Om et år udløber min dagpengeperiode og så mødes jeg med et rundt nul, ligesom mange andre. Det er et pres jeg kan mærke allerede nu og som præger mig. Men selv da vil vi have et mere priviligeret liv end millioner.
Nå, op af kulkælderen, kig på farverne omkring dig!

1 kommentar:

  1. Hej, Hvor er det bare en fed tilgang du har til din ledighed :-) Dejligt at være positiv selvom man står i en skidt situation. Helt sikker på at du nok skal finde noget nyt arbejde.
    Hilsen Mikkel

    SvarSlet