onsdag den 13. juli 2011

Om at trænge til ferie...

Så er der slået hul på endnu en dag. Og det bliver vist en broget en slagsen rent rent vejrmæssigt. Kigger man den ene vej ser man solskin i det fjerne. Den anden vej truer en mørk himmel. Well, jeg kan trøste mig med at det vist ikke bliver alt for slemt i dag. Det gør det så i morgen. "Der får vi rigtig meget regn" sagde de netop i radioen. Det er skisme ikke altid lykken at have et udendørsjob. Og når man så oven i købet bliver fejlbedømt, så er den helslem.
Vores udgravning er et par meter dyb og indhegnet. Dagligt passerer tusindvis forbi på gaden over os. Mange stopper op og kigger og mange har kommenterer. De fleste synes at tro, at vi ikke kan høre hvad de siger. I går siger en mand deroppe til en anden: "Prøv at se, det må da være Kvindens Dag eller noget, alle jord- og betonarbejderne er kvinder".
Hrmph, havde jeg lige lyst at vifte med mit kandidatbevis. Men indrømmet, så kan jeg godt forstå ham. Skriggult tøj, sikkerhedsstøvler og hjelm kombineret med skovle og spader peger vel lidt i den retning.
Jeg trænger for alvor til ferie nu. Og heldigvis er den kun et par dage væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar