mandag den 6. juni 2011

Om en god udsigt atter engang...

Denne gang er det ikke min egen udsigt men derimod min kære faders. Han har en lejlighed i Nyhavn med med en storslået udsigt over Nyhavn og en del af inderhavnen. Sådan en udsigt får mig til at længes til tiden, hvor ungerne er flyttet hjemmefra og Supersælgeren og jeg kan skifte parcelhuset ud med en lejlighed et fedt sted. Hvornår kan man tidligst opfordre sine unger til at flyve fra reden? 18 år? Så er der lidt over 12 år igen.
Jeg kan godt læse, at jeg virker lidt træt af mine unger for tiden. Og det er jeg måske også lidt. Eks: på et museum i Berlin får børnene lov til at få en bamse. En bliver glad og en insisterer på en ræv til 60 euro. 60! Og det ender i gråd da de onde forældre siger nej. Og sådan er det meget for tiden. Vi kan ikke helt ramme rigtigt. Måske burde vi tage på "tilbage-til-stenalderen-ferie" i Sagnlandet Lejre. SÅ ku' de lære det ku' de!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar