mandag den 27. juni 2011

Om optimering...

Mandag er Store Handledag hos os. Jeg laver en madplan og en indkøbsseddel og efter aftensmaden drager min kære husbond af, for at skaffe føde hjem til hulen. Det foregår som regel i Netto, hvor han handler til en uge ad gangen. I dag sagde han: "jeg tror, at de andre kunder hader mig". Hader er et stærkt ord, men ja, der er top på vognen. Så et lille tip: gå ikke i Netto på Hvidovrevej mandage omkring kl. 19.
Inden handleturen spiser vi rester eller "Fryser Surprise" som jeg kalder det til aftensmad. Menuen afhænger af hvad vi har. Nogen mandage er det mørbradbøffer, i dag var det brød med pålæg. Og SÅ er der tomt i køleskabet. Det er altså optimering der vil noget. Det er godt for pengepungen og for miljøet. Jeg ved ikke helt præcis hvordan, men det er så moderne at være miljøbevidst, så det fik jeg lige lyst til at skrive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar